Archiwum 02 września 2015


wrz 02 2015 Office 365 - funkcjonalność
Komentarze: 0

Office 365. Funkcjonalne narzędzia biznesowe dla nowoczesnych firm.

W naszej codziennej pracy mamy do czynienia z coraz większą liczbą informacji, dokumentów oraz zadań, które musimy wykonywać coraz szybciej. Mimo powszechnego zautomatyzowania i skomputeryzowania pracy we współczesnych firmach, wciąż borykamy się z licznymi problemami, które obniżają naszą efektywność. Problem efektywności pracy w Polsce jest często wskazywany jako kluczowy. Nie chodzi tu jednak o kiepskich pracowników (tutaj akurat nie mamy się czego wstydzić), ale o brak odpowiednich technologii, narzędzi oraz procedur w przedsiębiorstwach.

Jednak globalizacja światowej gospodarki umożliwia praktycznie nieograniczony dostęp do nowych technologii. Wielkość i lokalizacja firmy przestaje mieć znaczenie. Jedyną przeszkodą pozostaje niechęć do nowych rozwiązań, spowodowana bliżej nieokreślonymi obawami. Taką przypadłość widać szczególnie w odniesieniu do usług cloud computing, czyli chmury obliczeniowej. Nie będę tłumaczył, czym jest chmura obliczeniowa, ani wymieniał jej zalet, bo na ten temat powstało już wiele publikacji. Zamiast tego, w kilku blokach tematycznych wyjaśnię, jak możecie zmienić sposób swojej pracy i dzięki technologii chmury oraz Office 365 wykonywać swoje służbowe obowiązki szybciej i wygodniej. Dowiecie się, jak wykorzystać nowoczesną technologię do codziennych zadań, które mimo, że przyziemne, często powodują wiele trudności. Powiem też, co możecie robić dzięki chmurze, a czego nie zrobicie bez niej. I nie będą to technologie kosmiczne, raczej zwykła, firmowa rzeczywistość. system erp

 

1. Dostęp do dokumentów

Pewnie znasz z autopsji sytuacje, kiedy nerwowo przeszukujesz swój komputer i wszystkie możliwe pendrive’y, czy karty pamięci, żeby odnaleźć potrzebny ci dokument. Problemy z dostępem do urządzeń, na których są zapisane firmowe pliki dotykają najczęściej osoby, które dużo podróżują. Dodatkowo pojawia się kwestia kilku wersji tego samego pliku na różnych urządzeniach i odnalezienie tej prawidłowej.

W Office 365 wszystkie swoje pliki możesz trzymać na wirtualnym dysku o nieograniczonej pojemności – OneDrive dla Firm. Dzięki temu, że jest to usługa w chmurze Microsoft – masz stały dostęp do swoich dokumentów – przez przeglądarkę internetową w komputerze oraz przez aplikację na twoim tablecie i w telefonie. Dodatkowo możesz zsynchronizować dysk OneDrive z lokalnym folderem na swoim komputerze, aby mieć dostęp do dokumentów, gdy będziesz offline.
Nie musisz kupować kolejnych pendrive’ów ani dysków przenośnych. Wszystkie pliki możesz trzymać na OneDrive (Microsoft Azure). W razie awarii lub utraty komputera nie stracisz wraz z nim swoich dokumentów. Zawsze masz też możliwość odzyskania wcześniejszych wersji tego samego dokumentu, dzięki funkcji automatycznego wersjonowania.

Sprawdź także nową stronę na temat systemu: business intelligence